Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 3, 2013

BERJAYA MENYUSU ANAK SEHINGGA LEBIH DUA TAHUN DENGAN SET MENYUSU SHAKLEE


Assalamualaikum….

Lately, saya mendapat banyak pertanyaan tentang perbandingan set penyusuan SHAKLEE. Untuk yg baru nak mencuba, mungkin sedikit confuse kerana kami mempunyai 3 set yang berbeza. Mungkin dengan penerangan di bawah boleh membantu kita semua k…
Ok…set penyusuan SHAKLEE ada 3 plan/set yg berbeza:

1-SET B
Set ini terdiri daripada Vita Lea, B Complex, Vitamin C & Alfalfa. Vitalea & Vitamin C berfungsi sbg multivitamin yg mampu meningkatkan kecerdasan mental & ketahanan dr jangkitan. Kita sedia maklum proses menyusu memang memerlukan seseorang yg sentiasa sihat kerana apabila berada dalam keadaan sakit & tidak tenang, pengeluaran susu juga akan merudum. Alfalfa pula adalah agent memperbanyakkan susu & mempercepatkan pengeluaran susu. Selain itu alfalfa juga membantu masalah sembelit & boleh mengurangkan eczema yg dihadapi bayi baru lahir manakala Vitamin B Complex pula berfungsi untuk pertumbuhan otak & emosi.

2-SET E
Set ini pula adalah gabungan SET B + Ostematrix. Ostematrix adalah pengganti kepada kalsium. Sangat sesuai bagi ibu yang kurang gemar mengambil susu. Semua sedia maklum, susu @ kalsium sangat diperlukan untuk ibu menyusu kerana sebahagian daripada zat & nutrisi yang dimakan telah di’share’ dengan babynya. Jika kita tiada masa untuk membancuh susu & menjadikan itu sebagai alasan, jangan terkejut sekiranya anda akan mengalami masalah tulang sebelum menginjak usia tua. Jadi SET E sangat sesuai untuk golongan ini ye.

3-TRIPLE M
Set ini paling banyak membantu ibu-ibu yang mengalami masalah penyusuan. Ia adalah gabungan SET E + ESP. ESP adalah protein soya yang mampu memekatkan susu & membuatkan baby anda tidur lena kesan dari kepekatan susu yang terhasil. Set ini sangat dicadangkan kepada ibu2 yang:

1.      Ingin menyimpan stok
2.      Ibu yang ingin Berjaya tandem nursing
3.      Ibu yang ingin relaktasi
4.      Ibu yang exclusive pumping (anak tidak direct menyusu)
5.      Ibu yang mahukan susu untuk anaknya BANYAK+PEKAT+BERKUALITI



Sekarang sudah tahu nak pilih yang mana…atau masih memerlukan consulatation saya?Boleh saja sms/wasap ke 014 669 2610


FB PAGE:
JOM SIHAT JOM GOJES
PM/WASAP KE:
014 669 2610

untuk info lanjut, boleh tengok SINI

No comments:

Post a Comment